Gå till hovedinnhold

Julen nærmer seg, og det samme gjør julegavene. Finn ut mer om våre leveringstider i julen.

Kjøpsvilkår

Bedriftsinformasjon

Juridisk navn: SignMax AB
VAT-nr.: 917 214 352 MVA
Gateadresse: Fläskebovägen 5, 438 91 Landvetter, Sverige
Adresse filial: c/o Maersk Accountancy & Vat Services Norway AS,
Isebakkeveien 25, 1788 Halden, Norge
Telefon: +46 31 44 81 78
E-post: info@skiltmax.no

Generelt

Følgende betingelser gjelder alle bestillinger som kunden gjør hos SignMax AB (heretter «oss», «vi» eller «SignMax») via skiltmax.no.  

Når du gjennomfører en bestilling, inngår du en avtale med SignMax. Avtalen gjelder for bestillingen og også eventuelle spørsmål eller tvister som oppstår som en konsekvens av bestillingen. Den versjonen av betingelsene som gjelder for bestillingen, er den versjonen som er tilgjengelig på skiltmax.no ved det tidspunktet du gjennomfører bestillingen. Når vi har tatt imot bestillingen, sendes en bekreftelse til e-postadressen som du brukte da du gjennomførte kjøpet. Tenk på å oppgi riktig e-postadresse, fordi du kan få bruk for bekreftelsen ved eventuell kontakt med kundeservice i fremtiden. Vi ber deg kontakte oss så snart som mulig hvis du ikke mottar bekreftelsen.

Vi inngår ikke avtaler med umyndige personer uten foresattes tillatelse.

Priser

Prisene på siden er i NOK. Når du bestiller som privatperson, vises prisene inkl. merverdiavgift. Hvis du bestiller som bedrift, vises prisene ekskl. merverdiavgift. I det siste bestillingstrinnet vises beløpet du skal betale. I handlevognen og før du fullfører bestillingen, vises også fraktkostnaden.

Vi forbeholder oss retten til å avbryte bestillinger hvis kundens egne bilder ikke er av tilstrekkelig høy kvalitet for produksjonen, og ved tekniske feil.

Vi forbeholder oss også retten til prisendringer fra tid til annen, uten å informere om dette på forhånd. Prisen som gjelder for kjøpet, er prisen som er oppgitt på skiltmax.no ved tidspunktet når du gjennomfører bestillingen.

Frakt

SignMax bruker PostNord og DHL som leverandører for levering av bestillinger. Alle forsendelser kan spores. De fleste bestillingene sendes som brev. Hvis verdien på forsendelsen overstiger 1800 kr eller hvis bestillingen veier mer enn 2 kg, sendes bestillingen som pakke i stedet.

For privatpersoner sendes pakken til nærmeste postombud, og meldingen kommer per brev.

For bedrifter leveres pakker til den oppgitte leveringsadressen uten at det sendes ut pakkemelding på forhånd.

Leveringstid i Norge

Når du bestiller produkter på Skiltmax, kan du alltid regne med at vi har alle materialene på lager. Hvis et materiale ikke finnes på lager, får kunden informasjon via e-post.

Vi streber alltid etter å levere varene innenfor de angitt tidsrammene, men det kan oppstå forsinkelser på grunn av uventede hendelser. Ved eventuelle forsinkelser kontaktes kunden så raskt som mulig via telefon eller e-post, og deretter bestemmes en ny leveringstid. Kontakt oss om varen ikke har kommet fram til den angitte leveringsadressen i løpet av 14 dager. Du har rett til å heve kjøpet hvis leveringen blir betydelig forsinket. Tilbakebetalingen vil skje innen 14 dager fra du melder til skiltmax.no om dette.

Bestillinger med postpakke som leveringsmåte og som ikke hentes i løpet av 14 dager, returneres til oss. Hvis forsendelsen ikke hentes innen fristen, betaler kunden returfrakten.

Skiltmax står for transportrisikoen ved leveringen til deg. Kunden er imidlertid ansvarlig for transportrisikoen når varen sendes tilbake til oss, når en retur av varen er nødvendig.

Les mer om leveringstidene våre her.

Personopplysninger

SignMax AB er ansvarlig for personopplysningene som samles inn i forbindelse med bestillingen du gjør. Når du handler hos oss, oppgir du personopplysninger som navn, adresse, e-postadresse og telefonnummer. Vi trenger disse opplysningene for at vi skal kunne levere bestillingen til deg, men også for å håndtere eventuelle reklamasjonssaker og administrere bestillinger ved senere anledninger. Hvis du vil bytte leverings- og/eller fakturaadresse, ber vi deg logge inn på kundesonen og gjøre endringene du ønsker. Kunden er selv ansvarlig for at leverings- og fakturaadressen stemmer. E-postadressen kan bli brukt når vi sender ut nyhetsbrevet vårt. Du kan enkelt avslutte abonnementet på nyhetsbrevet, og i forbindelse med bestillingen kan du også angi at du ikke ønsker å motta nyhetsbrev fra oss.

Som kunde har du rett til å se informasjonen vi har registrert om deg. Du har også blant annet rett til å få opplysningene korrigert eller slettet når du krever det. Hvis du ønsker å ta imot slik informasjon, ber vi deg kontakte oss på info@skiltmax.no.

Hvis du vil lese den fullstendige informasjonen om hvordan vi håndterer personopplysningene dine og hvilke rettigheter du har i forbindelse med dette, ber vi deg lese vår Integritetspolicy.

Betaling og bestilling

Bestillingen bekreftes når du klikker på knappen «Bekreft din ordre». Hvis betalingen mislykkes, kan du prøve igjen eller endre betalingsmåte i neste trinn. Vi tilbyr følgende alternativer:

Kortbetaling: Du kan betale sikkert med kort. Vi aksepterer VISA og Mastercard. Betalingen håndteres av Adyen B.V, med sikker kryptering og i henhold til strenge bankstandarder. Adyen B.V. oppfyller kravene til PCI DSS. Skiltmax.no har SSL-sertifikat, og kortopplysningene sendes rett til banken og kan ikke leses eller hentes av andre enn din bank.

Faktura: Ved fakturabetaling tilkommer en avgift på 40 kr inkl. moms og du får 20 dagers betalingsfrist. Hvis betalingen uteblir, beregner vi en påminnelsesavgift på 60 kr pluss morarente. Hvis betalingen fortsatt uteblir, overføres saken til vår inkassopartner.

Bankbetaling (Trustly): Trustly betalinger håndteres av Adyen B.V, kryptert og i samsvar med strenge bankbestemmelser. Kunder som velger Trustly som betalingsmåte, ledes videre til nettsiden til banken som aktiverer og gjennomfører betalingen. Adyen vil kun få informasjon om resultatet av hendelsen, ingen ytterligere opplysninger vil bli overført.

Avbestilling

Du har mulighet til å avbestille varen frem til leveringen er påbegynt. Det gjør du ved å ringe oss på +46 31448178. Når leveringen er påbegynt, kan du ikke avbestille den lenger.

Trygg E-handel

Nettsiden vår er godkjent av Trygg E-handel. Organisasjonen sørger for at vi følger gjeldende regler og bestemmelser. Det garanterer en trygg og sikker netthandel. Merket Trygg E-handel angir at Skiltmax er et trygt sted å handle.

Angrerett og fornøyd kunde-garanti

Angreretten gjelder ikke når kjøpet gjelder en vare som er produsert i henhold til kundens anvisninger eller som ellers har fått et klart personlig preg.  Når bestillingen er sendt fra oss, frasier du deg derfor angreretten fordi alle produktene våre produseres individuelt og i henhold til kundens ønsker.

Selv om du frasier deg angreretten, vil vi at du skal føle deg trygg når du handler hos Skiltmax. Hvis du ikke er fornøyd med varen, gjelder derfor fornøyd kunde-garantien for alle produktene våre. Fornøyd kunde-garantien betyr at du kan kontakte oss hvis du er misfornøyd med produktet du har bestilt. Vi bedrer først og fremst ut det du er misfornøyd med, og sender et nytt produkt i stedet. Hvis det ikke løser problemet, gjør vi i stedet en fullstendig tilbakebetaling av beløpet du har betalt.

Hvis du vil utnytte fornøyd kunde-garantien vi tilbyr, ber vi deg kontakte oss så snart som mulig via kontaktopplysningene over, gjerne via e-post eller telefon. Vi vil at du sender oss ordrenummeret og en beskrivelse av det du er misfornøyd med.

Fornøyd kunde-garantien gjelder i 30 dager etter at varen har blitt levert til deg. Med andre ord må du gi oss beskjed om hva du er misfornøyd med, senest 30 dager etter at du har mottatt varen.

Dine lovfestede rettigheter påvirkes ikke av fornøyd kunde-garantien, den gjelder i tillegg til rettighetene du har i henhold til loven.

I tillegg til reklamasjonsretten og fornøyd kunde-garantien, gir Skiltmax 1 års garanti på alle produkter i sortimentet.

Reklamasjon

Reklamasjoner godkjennes ved produksjonsfeil og transportskader.

Hvis en vare av en eller annen grunn må reklameres, ber vi deg ta kontakt med kundeservice via e-post på følgende adresse: info@skiltmax.no. Du kan også kontakte oss via øvrige kontaktopplysninger, som beskrevet over. Da trenger vi ordrenummer, en beskrivelse av feilen og helst et bilde av produktet du vil reklamere. Det kan være at vi krever at det defekte produktet returneres til oss for videre undersøkelser. Hvis vi kan konstatere en produksjonsfeil eller skade i transporten, godkjennes reklamasjonen. Vi gir kunden erstatning for eventuelle returkostnader ved godkjent reklamasjon. Legg merke til at en reklamasjon alltid må skje innen rimelig tid (to (2) måneder regnes alltid som rimelig tid), men senest tre (3) år etter at du mottok varen. Hvis en reklamasjon godkjennes, kompenserer vi deg ved å reparere det eksisterende produktet, med et nytt tilsvarende produkt, med prisreduksjon eller ved at du får tilbake beløpet du betalte for produktet (inklusive frakt- og returkostnader).

Vi refunderer beløpet til kunden i løpet av 10 dager, regnet fra den dagen avtalen ble hevet med gyldig grunn. Tilbakebetalingen skjer med samme betalingsmåte som du brukte da du gjennomførte kjøpet. Hvis vi krever at varen returneres for kontroll, skjer en fullstendig tilbakebetaling forutsatt at vi mottar varen i vesentlig samme stand som ved leveringen til deg. Hvis en returnert vare har vært brukt eller blitt håndtert i større utstrekning enn det som har vært nødvendig for å fastsette varens egenskaper og funksjon, har SignMax rett til et avdrag for verdireduksjon på varen, som kan tilsvare den fullstendige prisen på varen.

Tvist

I utgangspunktet ønsker vi alltid å løse eventuelle problemer i samarbeid med kundene. Hvis du har problemer med et produkt som du har kjøpt hos SignMax og hvis du ikke har greid å løse tvisten sammen med oss, kan du også kontakte forbrukerveilederen i kommunen der du bor. Ved tvister følger vi alltid forbrukertvistutvalgets (FTU) avgjørelser.

Hvis du vil bringe inn en tvist eller ønsker mer informasjon, kan du lese her: Forbrukerrådet.

Klausulers gyldighet

Hvis en domstol eller tilsynsmyndighet erklærer disse betingelsene som ugyldige eller virkningsløse, skal dette ikke påvirke gyldigheten av øvrige betingelser.

Force Majeure

SignMax fratas med disse betingelsene ansvaret for skader eller forsinkelser som skyldes omstendigheter som er utenfor vår kontroll. Eksempler på slike omstendigheter er oversvømmelser, brann, avbrudd i arbeid, forbud, restriksjoner, sabotasje, dårlige transport- og værforhold og krig.


Hva synes kundene våre?