Meld deg på vårt nyhetsbrev for å motta nyheter og tilbud.
For hver ny abonnent gir Skiltmax 20 NOK til initiativet «Skiltmax støtter». Les mer.
Hvor finner jeg en kopi av bestillingsbekreftelsen?
Hvis du har registrert kundekonto hos oss, bruker du denne koblingen til å logge inn. I kategorien Mine bestillinger og under Tidligere ordre, kan du klikke på Vis for bestillingen det gjelder. Da kommer du videre til bestillingsbekreftelsen. Hvis du vil ha en kopi av bestillingsbekreftelsen i PDF-format, ber vi deg kontakte kundeservice.
Hvis du ikke har registrert konto hos oss, ber vi deg ta kontakt med kundeservice via e-post eller telefon så hjelper vi deg gjerne!
Hvilke festemetoder kan jeg velge mellom?
Avhengig av typen skilt og skiltets størrelse, kan du velge mellom ulike festemetoder. Du velger ønsket festemetode på designsiden. Hvis du vil ha mer informasjon om produktene, gå til produktsiden og klikk deg videre til produktet du vil vite mer om.
Kan jeg legge til en egen logo eller et eget bilde?
Ja, i designverktøyet kan du laste opp egne bilder eller logoer. Avhengig av størrelsen på skiltet, kan det være tilstrekkelig å bruke formatene JPG, BMP, GIF, PNG eller TIFF. Men hvis mulig, anbefaler vi alltid vektoriserte bildeformat som PDF, EPS eller SVG, for at kvaliteten skal bli så god som mulig. Den generelle anbefalte oppløsningen for bilder er 100 ppi. Lavere oppløsning gir dårligere resultat ved trykk og kan gi uskarpe eller bilder der pikselnettet vises. Vil du vite om bildet ditt har god nok kvalitet? Last opp bildet/logoen i designverktøyet. For de fleste formatene vises anbefalt maksimalhøyde og -bredde under bildet.
Hvordan legger jeg til tekst(er) med forskjellig skrifttype og -størrelse?
Hvis du vil legge til tekst på skiltet med forskjellig skrifttype eller tekststørrelse, velger du å legge til flere objekter på skiltet. Du legger til objekter ved å klikke i boksen «Legg til tekst». Da kan du tilpasse skriften og størrelsen i hvert enkelt objekt slik du ønsker.
Hvorfor er bestillingen midlertidig stanset?
Hvis Vipps- eller kortbetalingen av en eller annen grunn ikke ble gjennomført, stanses bestillingen midlertidig. Du får også en e-postmelding til e-postadressen du har oppgitt. I e-postmeldingen finner du en kobling som du enten kan bruke til å gjennomføre betalingen igjen, eller velge en annen betalingsmåte.
Hvis bestillingen er stanset midlertidig uten att du har fått en e-postmelding til den angitte e-postadressen, ber vi deg kontakte kundeservice slik at vi kan hjelpe deg så raskt som mulig!
Hvordan sporer jeg leveringen?
Avhengig av bestillingens størrelse, vekt, verdi eller eget aktivt valg, leveres bestillingen enten som brev, sporbart brev eller pakke.
Hvis bestillingen ble sendt som varebrev eller pakke, får du en sporingskobling via e-post når vi sender bestillingen fra oss. Legg merke til at det kan ta opptil 24 timer før sporingskoblingen blir aktiv.
Hvordan gjør man en bestilling?
Du kan begynne med å lage en helt egen skiltdesign i designverktøyet, eller ta utgangspunkt i eksempelskiltene og tilpasse skiltet du velger etter egne ønsker. Når du er fornøyd med skiltet, legger du det i handlevognen. Du kan gå rett videre til kassen og klikke på knappen «Gå til kassen», eller du kan fortsette med å designe flere skilt på samme side. I kassen skriver du inn adresse og velger betalingsmåte.
Hva skal jeg gjøre hvis jeg ikke har fått bestillingen?
Hvis du ikke har fått bestillingen, anbefaler vi at du først kontrollerer at du har gitt oss riktig informasjon. Deretter ber vi om at du kontrollerer en gang til om leveringstiden har gått ut. Hvis du har oppgitt riktig informasjon og leveringstiden har gått ut, ber vi deg kontakte kundeservice slik at vi kan hjelpe deg raskest mulig!
Hvor finner jeg en kopi av fakturaen?
Hvis du har registrert kundekonto hos oss, bruker du denne koblingen til å logge inn. I kategorien Mine bestillinger under Tidligere ordre, kan du klikke på Faktura for bestillingen det gjelder og deretter laste ned en kopi av fakturaen.
Hvis du ikke har registrert konto hos oss, ber vi deg kontakte kundeservice via e-post eller telefon så hjelper vi deg gjerne!
Hvor finner jeg en kopi av kvitteringen?
Hvis du har registrert kundekonto hos oss, bruker du denne koblingen til å logge inn. I kategorien Mine bestillinger og under Tidligere ordre kan du klikke på Kvittering for bestillingen det gjelder og deretter laste ned en kopi av kvitteringen.
Hvis du ikke har registrert konto hos oss, ber vi deg kontakte kundeservice via e-post eller telefon så hjelper vi deg gjerne!
Hvordan fester jeg skiltet mitt?
Avhengig av hvilken festemetode du har valgt, finnes det ulike måter å feste skiltet på. Du finner instruksjonsvideoer i listen nedenfor:
Selvklebende tape
Skrue
Skrue med skruehette
Veggavstand
Dekaler
Vinylbokstaver
Feste til stolpe
Flaggfeste
Vaieroppheng i tak
Rullup-er
Hvor lang er leveringstiden?
Graverte skilt: 3-9 virkedager
Material: plastlaminat, rustfritt stål, aluminium
Skilt med digitaltrykk (fargetrykk): 5-9 virkedager
Material: aluminium, skummet PVC, kompakt PET, tre, akryl, messing, rollup-er, dekaler, bannere, magnetskilt, plakater, kartong (Eco Board)
Vinyltekst: 6-8 virkedager
Konturskårne skilt: 3-9 virkedager
Hva er maksimalmålene på de forskjellige skiltene?
Hva er maksimalmålene på de forskjellige skiltene?
Plastskilt (gravyr): 295 x 295 mm.
Plastskilt (fargetrykk): 1000 x 1000 mm.
Treskilt: 1350 x 800 mm.
Akrylskilt: 1400 x 900 mm.
Aluminiumskilt: 2000 x 1200 mm.
Vinyltekst: 3000 x 550 mm.
Klistremerker: 1200 x 1000 mm.
Rollup-er: 1000 x 2000 mm.
Magnetskilt: 1500 x 900 mm.
Bannere: 6000 x 1540 mm.
Merkebrikker i messing: 60 x 18 mm.
Plakater: 1200 x 4000 mm.
Konturskårne skilt: 570 x 570 mm.
På produktsiden vår finner du mer informasjon om skiltene våre, for eksempel størrelse, tykkelse, levetid, produksjonsmåte og annet.
Når du kontakter Skiltmax via e-post, lagres forespørselen og kontaktopplysningene dine hos oss. Det er nødvendig for at vi skal kunne behandle forespørselen. Hvis du vil ha mer informasjon, se vår integritetspolicy.