Meld deg på vårt nyhetsbrev for å motta nyheter og tilbud.
For hver ny abonnent gir Skiltmax 20 NOK til initiativet «Skiltmax støtter». Les mer.
Vinyltekst, 380x150 mm, Vinyl, Selvklebende
Pris inkl. mva.
Produktinformasjon
Type:
Vinyltekst
Bredde:
380 mm
Høyde:
150 mm
Tykkelse:
0,075 mm (75µ)
Materiale:
Vinyl
Festemetode:
Selvklebende
Produktbeskrivelse
Det er viktig å presentere en butikk eller forretningsvirksomhet med et butikkskilt – ja, det er nesten en nødvendighet. Imidlertid er det helt avhengig av målgruppen om skiltet må være stort og iøynefallende, eller om det er nok med et mindre butikkskilt på døren, som presenterer butikkens navn.
Når et budskap skal formidles, handler det like mye om hva som sies, som om hvordan det sies. Dette gjelder også butikkskilt, der teksten er like viktig som fargen og formen for å formidle budskapet. Derfor er det fremfor alt tre ting som er viktige å tenke på ved utformingen av skilt til butikker.
Allerede på forretningsskiltene som settes opp utenfor butikken, for eksempel på fasaden, er det viktig at formidle butikkens virksomhet. Hvis det er en antikkbutikk, passer kanskje fint med snirklete bokstaver i eldre stil på et svart metallskilt. Hvis butikken derimot har et marint tema, kan tau og symboler gjenspeile stemningen i butikken.
Spesielt når det gjelder det store butikkskiltet som presenterer butikkens navn, er det viktig at skiltet er tydelig og at det synes godt på lang avstand. Det gjør det enklere for kundene å finne frem, og fremfor alt sørger det for at nye kunder oppdager butikken og blir nysgjerrige på hva som tilbys der.
Kategorien <<butikkskilt>> omfatter også skilt som skal plasseres inne i butikken. Det er for eksempel skilt som skal fremheve bestemte kategorier eller avdelinger for kunden. Selv om disse skiltene også bør ha en stil som stemmer overens med butikkens virksomhet, er det viktig å utforme skiltene i samsvar med budskapet som skal formidles. SALG-skilt er for eksempel ofte røde og har ekstra tydelig tekst for å trekke til seg oppmerksomhet.
Tenk gjennom hva slags budskap butikkskiltet skal formidle – både når det gjelder tekst, farge og form.