Gå till hovedinnhold

Butikkskilt

Eco Board, 600x600 mm, Vaieroppheng i tak

1441.00 kr

Pris inkl. mva.

Fornøyd kunde-garanti
Rask levering

Produktinformasjon

Type:

Eco Board

Bredde:

600 mm

Høyde:

600 mm

Tykkelse:

2 mm

Festemetode:

Vaieroppheng i tak

Produktbeskrivelse

Det er viktig å presentere en butikk eller forretningsvirksomhet med et butikkskilt – ja, det er nesten en nødvendighet. Imidlertid er det helt avhengig av målgruppen om skiltet må være stort og iøynefallende, eller om det er nok med et mindre butikkskilt på døren, som presenterer butikkens navn.

Når et budskap skal formidles, handler det like mye om hva som sies, som om hvordan det sies. Dette gjelder også butikkskilt, der teksten er like viktig som fargen og formen for å formidle budskapet. Derfor er det fremfor alt tre ting som er viktige å tenke på ved utformingen av skilt til butikker.

Utforme butikkskilt – tre tips

Gjenspeile virksomheten

Allerede på forretningsskiltene som settes opp utenfor butikken, for eksempel på fasaden, er det viktig at formidle butikkens virksomhet. Hvis det er en antikkbutikk, passer kanskje fint med snirklete bokstaver i eldre stil på et svart metallskilt. Hvis butikken derimot har et marint tema, kan tau og symboler gjenspeile stemningen i butikken.

Vær tydelig på lang avstand

Spesielt når det gjelder det store butikkskiltet som presenterer butikkens navn, er det viktig at skiltet er tydelig og at det synes godt på lang avstand. Det gjør det enklere for kundene å finne frem, og fremfor alt sørger det for at nye kunder oppdager butikken og blir nysgjerrige på hva som tilbys der.

Farger og former

Kategorien <<butikkskilt>> omfatter også skilt som skal plasseres inne i butikken. Det er for eksempel skilt som skal fremheve bestemte kategorier eller avdelinger for kunden. Selv om disse skiltene også bør ha en stil som stemmer overens med butikkens virksomhet, er det viktig å utforme skiltene i samsvar med budskapet som skal formidles. SALG-skilt er for eksempel ofte røde og har ekstra tydelig tekst for å trekke til seg oppmerksomhet.


Tenk gjennom hva slags budskap butikkskiltet skal formidle – både når det gjelder tekst, farge og form.

Hva synes kundene våre?