Gå till hovedinnhold

Reklameskilt

Plastskilt gravyr, 295x100 mm

537.00 kr

Pris inkl. mva.

Fornøyd kunde-garanti
Rask levering

Produktinformasjon

Type:

Plastskilt gravyr

Bredde:

295 mm

Høyde:

100 mm

Tykkelse:

1,6 mm

Festemetode:

Ingen

Produktbeskrivelse

Nesten alle bedrifter må gjøre reklame på en eller annen måte. Noen har store reklameskilt på fasaden, som tydelig og effektivt viser hvilke produkter eller tjenester som selges.

Andre bruker kun mindre skilt innendørs for å fortelle om salg eller andre tilbud.

 Alle disse skiltene har egentlig samme funksjon: de gjør reklame og vil vekke interesse.

Når du utformer et eget reklameskilt, er det viktig å tenke på hvilken tekst, farge og form skiltet skal ha. Det er helheten som avgjør om skiltet får optimal effekt.

En annen kategori med reklameskilt er skilt med teksten <<Reklame nei takk!>>.

Designe reklameskilt

Noen tips på veien når du skal designe egne reklameskilt. 

Reklame, og så da?

Hvis du utformer reklameskilt som skal vises på andre steder enn i nærheten av bedriften, er det viktig at du også gir ytterligere opplysninger. Et eksempel er reklameskilt av vinyltekst, som monteres på biler. Her bør kontaktinformasjon som nettadresse, adresse eller telefonnummer være med slik at interessenter kan ta kontakt.  

Farge

Enkelte farger er forbundet med bestemte følelser. Rødt er <<advarsel>> og <<fare>> og brukes ofte på reklameskilt som formidler ekstra lave priser.  Et eksempel er salgsskilt – de er ofte røde.  

Bilde og tekst

Bilder engasjerer ofte mer enn tekst. Det kan være en fordel å kombinere tekst og bilde for å gjøre budskapet tydelig, samtidig som det lettere tiltaler både følelser og logikk hos potensielle kunder.  

Følg bedriftens stil

Hvilken stil som skal brukes på reklameskiltet er til stor del avhengig av hva bedriften selger. Et skilt til et spa, et begravelsesbyrå og en hurtigmatkjede bør ha helt forskjellig utforming og stil. 

Skill deg ut – ikke skrik det ut

Å gjøre reklame er å synes. Men det betyr ikke hovedsakelig at reklameskilt må være store og skrike ut budskapet. Kampanjene som har fått mest oppmerksomhet, og dermed regnes som mest vellykkede, er de der tekst og bilde har vært annerledes sammenlignet med mye annet. Det er viktig å skille seg ut – ikke å skrike det ut.

Hva synes kundene våre?